sobota, 15 lutego 2014

Jak zrobić usztywniony koszyczek na szydełku

Z potrzeby trzymania w czymś włóczki/kordonka podczas pracy, powstał pomysł zrobienia koszyczka przeznaczonego do tego celu. Zaczęłam myśleć, jak sprawić, żeby koszyczek stał, bez potrzeby jego krochmalenia czy innego tego rodzaju usztywnienia.
I tak powstały dwa kosze i krótki kurs :)

Ale od początku:
wybrałam kolor - czarny z pomarańczą



Pierwszy koszyczek wyszedł prawie taki jak chciałam - czarno-pomarańczowy, stojący, niestety boki trochę zapadają się do środka. Jedynym usztywnieniem jakie wykorzystałam było kółko z drutu, które obrobiłam na szydełku w ostatnim rządku (na górze). Dno wzmocniłam tekturką. Poniżej efekt końcowy




Drugi wyszedł już idealny :) Również w tych samych kolorach, ale do jego usztywnienia użyłam linki do bielizny (można kupić w sklepie z artykułami gospodarstwa domowego)



Zaczęłam od zrobienia pętelki z linki - okręciłam ją dodatkowo cienkim drucikiem (żeby pętelka była dobrze widoczna).



Dalej obrobiłam linkę półsłupkami, dodając stopniowo oczka tak, aby powstało kółko - będzie to nasze denko. Robimy je tak długo, jak duży chcemy koszyczek.






Mając dno obrabiałam dalej linkę nie dodając już oczek - zaczyna powstawać koszyczek :)





Na końcu dorobiłam do koszyczka uszy, można je również usztywnić linką.







I gotowe!
Też macie jakieś ciekawe sposoby na usztywnienia koszyczków? :)

5 komentarzy:

  1. Ekstra koszyk, super pomysł z usztywnieniem:) A jak z praniem później takiego koszyka? Nie powykrzywia się ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszyczek można prać - oczywiście delikatnie. Linka jest na tyle giętka, że nawet jeśli trochę się odkształci, można ją później uformować. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Śliczny koszyczek! Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny koszyk, piękne kolory :D właśnie robię swój pierwszy i szukam inspiracji :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń